FLEURTVirágküldés
Budapest

Pénznem : Ft‎

Névnapok

Ma: Diána. Holnap: Vilhelmina.

Vevővélemények: 916

Értékelések átlaga:

Vevővélemények mutatása

Legfrissebb vevői értékelések
Hírlevél

Mindig naprakészen legfrissebb híreinkből!

Interjú a Fleurt vezetőjével, Józsa Judittal

Virágcsodák: névnapoktól a hoteldíszítésig

8 megyei napilapban jelent meg interjú cégünk tulajdonosával, Józsa Judittal. Tudjon meg többet Ön is a Fleurtről, Juditról és a virágszakmáról!

0 komment
2013-10-06 16:45:35
 

Fleurt virágküldés Józsa Judit

Józsa Judit pályafutását ismerve, még meghökkentő is lehet, hogy az utóbbi tíz évben megmaradt a Fleurt Trend Kft. és a virágbiznisz mellett. A Budapesti Közgazdaságtudományi Egyetemen pénzügyi szakán diplomázott, dolgozott könyvvizsgálóként, foglalkozott lakberendezéssel, fotózni kezdett és az internetes honlapkészítést is elsajátította. Életének egyik legnagyobb döntése lehetett, amikor ott hagyta eredeti szakmáját, és teljesen másba vágott.
Ebben főszerepet játszott, hogy két kislány édesanyjaként elgondolkodott, kell-e neki a multik világa, vagy kreatívabb, saját magát jobban kiteljesítő feladatok érdeklik-e jobban. Egy váltáshoz sok minden kell, nem utolsó sorban egy remek ötlet és a hozzá csiszolódó szerencse. Ez történt 2003-ban, amikor barátnője Párizsba hívta, hogy nézzenek körül a virágok világában és mindabban, ami köréje rakható. Elég volt egy hétvégén át tanulmányozni a kinti világot, tűnődni az itthoni megvalósításon, és a tervezés után lehetett céget alapítani. A Fleurt Trend Kft. tulajdonosa azóta virágokkal tölti a mindennapjait.
A fővárosban a Szent István Bazilika mellett van egy gondosan berendezett üzletük, ahol adnak a részletekre. Például nemcsak egy sima Nyitva tábla lóg az ajtón, hanem kiírták: Igen, nyitva vagyunk. Apró gesztus, mégis érzi a betérő, hogy itt tényleg foglalkoznak vele. Judit azt mondja, hogy a cég tevékenységének csak húsz százalékát adja a bolti forgalom, a fő cél a szolgáltatás. A mai napig megőrizték piacvezető helyüket a fővárosi négy- és ötcsillagos szállodák dekorálási piacán, új konkurens vállalkozás nem tud gyökeret ereszteni. A gazdasági válság az utóbbi években nyomot hagyott a virágosok életében is, a nagy megrendelők közül többen a díszítésnél kezdik a költségcsökkentést. Igaz, ezt a hoteleknél még kevésbé tapasztalják, de a cégeknél, irodaházaknál, éttermeknél annál inkább. Bár lehetőség ezen a területen is marad, mondjuk, aki letett arról, hogy pénzt adjon friss virágra, annak évekig tartó szép díszítéseket, kompozíciókat kínálnak.
Minden ízlés kérdése, az étteremben, ahol beszélgetünk, vannak élő növények, nekem nem nagyon tetszenek, de Judit mosolyog: nem is olyan rossz. Annyi felé látunk virágokat-növényeket, mégsem gondolunk rá, hogy lehetnének szebbek, a helyhez jobban illőek. A Fleurt ebben is segít – akár a saját otthonunkban, lakásunkban, kertünkben.
Virágküldésben, úgy látszik, nem változott a magyarok szokása, jeles alkalmakkor egyre többen engedik meg maguknak, hogy ne a minden sarkon található boltban vegyenek egy szál rózsát, hanem emlékezetes csokrot küldjenek, akár elegáns ajándékkal, pezsgővel, borral, márkás csokoládéval. Józsa Judit szerint nincs abban semmi meglepő, hogy a klasszikus névnapokon (Mária, Katalin, Erzsébet) jóval többen rendelnek. Más kérdés, hogy a névadási szokások megváltoztak, idén például a Gabriella, Adrienn, Zsófia volt a menő csokorküldő nap. Az ajándékozásból a férfiak sem maradnak ki, s legújabban a cégek is csokrokkal, exkluzív ajándékcsomagokkal köszönik meg az együttműködést.
Józsa Judit képben van, tudja, mi a trendi, azt saját ötleteivel és ízlésvilágával színesíti, külföldön járva szakkönyveket vásárol, folyóiratokat fizet elő, és nemcsak készíti, frissíti a cég honlapját, hanem sok másikat is megnéz naponta, hogy tudjon mit ajánlani az ügyfeleknek, illetve ne lepődjön meg, ha valami extrát kérnek. Különben is, eleve ő szeret egyedit ajánlani.
Mindezt nyolc munkatárssal éri el a Fleurt, akik közül ketten naponta járják az állandó partnereket, mert a friss virágot nemcsak cserélni kell, mielőtt elhervad, hanem ápolni, friss vízzel itatni. Két óra alatt a fővárosban a futárjuk viszi ki a megrendelt csokrot, van időszak, amikor több embert kell beállítani, de a megrendelést mindig pontosan teljesítik. Nem meglepő, hogy a virágok jó részét az amszterdami virágtőzsdén vásárolják, olyanhoz és olyan minőségben ugyanis csak így jutnak hozzá.


Névjegy
Józsa Judit
Életkor: 44
Végzettség: egyetem
Eddigi munkái:
Price Waterhouse – könyvvizsgáló
Rank Xerox – pénzügyi igazgató helyettes
Artinas Kft. - Lakberendező – tulajdonos és ügyvezető
Fleurt - tulajdonos és ügyvezető

Nyelvismeret: angol, német, orosz, cseh
Család: férjezett, 3 gyerek: Milán 5, Emma 14, Jásmin 16 éves
Hobbi: természetjárás, aerobic, síelés, olvasás  

 

 

További érdekességek itt »

0 komment
Bankkártyás fizetés

Simple

A weboldal cookie-kat alkalmaz, hogy a legjobb felhasználói élményt nyújthassuk Önnek.

Rendben